Sunday 8 March 2009

lucht tol


Tijdens mijn verblijf bij Dave Yates (http://www.daveyatescycles.co.uk/) alweer een paar jaar geleden, heb ik een lucht tol gebruikt om de binnenkant van de bottom bracket casting netjes af te werken na het solderen. Vaak steken de buizen er nog net een beetje in. Dit kan de montaga van een Bracket lager onmogelijk maken, zeker als het een cartridge is.
Daarnaast is het voor elke framebouwer een uitdaging om ook die dingen die een klant nooit ziet er gelikt uit te laten zien.

Ik ga de komende tijd deze tol eens proberen. Ik heb om dit eens te proberen een goedkope gekocht. Ik ben beniewd. Onderstaande Bracket is overigens nog met een Dremel gedaan.

2 comments:

Sebastian Gonzalez said...

Hi, I would like to buy some alumina horizontal dropouts, do you know how much and where I can find them (in netherlands)?

thanks a lot
Sebatian

Sebastian Gonzalez said...

ho, other thing... I want a frame like the Milwaukee could you make one like that? and obviously, how much? tsuresuregusa at gmail dot com