Sunday 16 November 2008

Madonna di Ghisallo

Afgelopen zomer een bezoek gebracht aan de kapel van de Madonna di Ghisallo (beschermvrouwe van de fietsers). Tijdens dit bezoek zag ik veel mooie racefietsen boven op die berg. Veel daarvan hadden een medallion van de Madonna op het frame. Ik heb daar ter plaatste geprobeerd zo'n medallion te bemachtigen maar dat is niet gelukt.
Na veel zoeken vond ik op Ebay tweede hands medailions sommige werden verkocht meer dan $100! Dat vond ik dus te veel. OK nooit meer lekrijden, altijd windje mee, nooit meer onderhoud aan je fiets te hoeven plegen, altijd precies op het juiste moment schakelen, etc.. (met garantie van 'the BIG GUY Himself') is veel meer waard, maar toch.... Dat moet ook voor minder kunnen.
Na nog langer zoeken heb ik het bedrijf gevonden die deze medallions maakt. Een oud familie bedrijf in Vaticaanstad waar al generaties lang katholieke juwelen, medallions en andere aanverwante producten worden gemaakt. (80% heeft een afbeelding van de huidge Paus) Zij maken ook de Madonna di Ghisallo medallions. Ik heb er een paar besteld. Wie interesse heeft kan altijd even mailen (info (at) lecadre-bicycles (dot) com)

No comments: